Zaključeni Evropski projekti
TRIGS
Usposabljanje posameznikov za pridobivanje kompetenc pri premagovanje digitalnega stresa v obliki spletne aplikacije
Erasmus+
TRIGS
Usposabljanje posameznikov za pridobivanje kompetenc pri premagovanje digitalnega stresa v obliki spletne aplikacije
Erasmus+
Sposobnost se samoodločati, biti pozoren in odgovoren pri lastnih navadah v okviru ravnanja z digitalnimi mediji in razvijanju ustrezne samodiscipline, je željen cilj. Čeprav se pogovori prijateljev in znancev vrtijo o spremembah uporabe digitalnih medijev in se vse pogosteje teme teh pogovorov vrtijo okoli digitalnega stresa in vse bolj obstoječih (družbenih) omejitev, zaznamo le počasen premik iz smeri raziskovanja, politike in pedagoške prakse. Univerza v Mainzu in Fundacija Hans Böckler zdaj potrjujeta ta subjektivni vtis posameznikov, ki v zadnjih v zadnjih raziskavah kažejo, da je vsakodnevna uporaba digitalnih vsebin lahko vir stresa v vsakdanjem življenju. Pri tem se zdi, da dejavnost na družbenih omrežjih vzbuja občutek obveznosti ali družbenega pritiska, da je potrebno biti vedno in takoj dosegljiv. Drugi vir stresa je zdaj že običajna "internetna večopravilnost", kjer potekajo aktivnosti posameznika sočasno na spletu in »brez« njega.
Dejstvo, da se spopadamo s težavami, ki so značilne za vso Evropo in se bomo z njimi ukvarjali dlje časa, kaže tudi obsežna evropska javnomnenjska raziskava YouGov. Izhajajoč iz rezultatov se subjektivno zaznani stres med 18–30 letnikih v Evropi povečuje. Ti kot posredni ali neposredni dejavnik med drugim navajajo tudi, da trpijo zaradi notranjega nemira, depresije in izgorelosti. Med najpogostejšimi razlogi, so bili izpostavljeni predvsem družbeni pritisk in strah, da bi nekaj zamudili. Zavoljo tega je toliko spletnih uporabnikov neprestano na spletu in to je tudi izhodišče našega dela.
Poklicna sposobnost delovanja se izkaže za "TRIGS" v obliki večjezične (6 jezikov) spletne aplikacije za usposabljanje posameznikov pri pridobivanju kompetenc za premagovanje digitalnega stresa v obliki spletne aplikacije z naslednjimi vsebinami in funkcijami.
- Orodja za analizo in samorefleksijo dejavnikov povezanih s stresom
- Vajami za spodbujanje biopsihosocialne stabilnosti
- Vprašalnik za merjenje sprememb in beleženje stanj, t.i. dnevnik stresa
- Interaktivne smernice za spodbujanje samodiscipline.
- Neposredna intervencija: uporaba pridobljenih spretnosti, vedenja in stanj
- Analiza in spoznanje: natančno pridobivanje in vrednotenje zdravstveno relevantnih informacij (npr. Pregledovalnik simptomov)
Aplikacija bo testirana na stotih (100) odraslih osebah vseh starosti v šestih državah v šolah, podjetjih in večgeneracijskih domovih. Njena nadaljnja uporaba pa je mogoča kot brezplačen izobraževalni vir. Razvoj aplikacije "TRIGS" je privlačen odgovor na svetovni problem in krepi izobraževalno in politično sfero, sočasno pa krepi tudi samo-odgovornost vseh generacij v Evropi pri samostojnem ravnanju z digitalnimi mediji.
Projekt: Erasmus+
Akcija: Strateška partnerstva
Naziv: Training für digitale Stresskompetenz in Form einer webbasierten App
Slovenski naziv: Usposabljanje posameznikov za pridobivanje kompetenc pri premagovanje digitalnega stresa v obliki spletne aplikacije
Kratica: TRIGS
Številka projekta: 2019-1-DE02-KA204-006117
Trajanje: 12 mesecev
Začetek-konec: 1.10.2019 – 30.9.2020
Koordinator projekta: Stiftung Medien-und Online Sucht: Arnhild Zorr-Werner; DE - 21339 Lüneburg, Nemčija
Spletna stran projekta: www.digistress.eu
- Lernwerkstatt Europa e.V: Penka Spasova; BG-5800 Pleven, Bolgarija
- Poklicni center Obala: Sergeja Brglez; 6310 Izola, Slovenija
- Educommart: Kaliopi Angeli; EL-12241 Egaleo - Grčija
- Systeme in Bewegung e.V: Martina Haas; DE-21423 Winsen, Nemčija
- Nabuche: Wally Fiametta Bodi; IT-13822 Mosso, Italija
Ta projekt je financiran s podporo Evropske komisije. Ta publikacija [sporočilo] odraža samo stališča avtorja in Komisija ne more biti odgovorna za kakršno koli uporabo informacij, ki jih vsebuje.
@Home
Digitalna posvetovalnica za starše pri vzgoji in izobraževanju medijskih vsebin v obliki spletne aplikacije
Erasmus+
@Home
Digitalna posvetovalnica za starše pri vzgoji in izobraževanju medijskih vsebin v obliki spletne aplikacije
Erasmus+
Vsako leto se v Evropi rodi preko 3,7 milijonov otrok, ki rastejo v prenasičenem medijskem svetu. Vse bolj se pojavljajo potrebe po medijski pismenosti, kakor tudi pomoči in izobraževanjih medijske pismenosti, po vseh državah. Otroci in mladostniki dandanes niso samo vedno prej (mlajši) v medijskem svetu, temveč so tam že kar domači in najdejo vedno kompleksnejše medijske vsebine, ki jih raziskujejo. Konzumiranje teh vsebin se pa, v primerjavi z realnim vsakdanjim življenjem, pogosto izmuzne starševskemu nadzoru.
Čeprav je potreba po izobraževanjih staršev vse bolj v porastu, se zdi, da se vrsta podpore za starše vse bolj spreminja. Prisotnost na govorilnih in razrednih urah je v upadu, vse bolj so zaželene spletne učilnice in izobraževanja preko spleta, saj ti omogočajo uporabo, ko je čas, zmanjšajo število poti, ki jih morajo starši zaradi tega narediti, in staršem ni potrebno organizirati in plačati dodatnega varstva otrok. Prav tako omogočajo spletna izobraževanja anonimnost, ki je pri občutljivih temah še kako potrebna in dana. Z digitalnimi mediji je lahko učenje tudi veliko bolj individualno in aktivno, glede na uporabnika.
Projekt Erasmus + „You, Media and Me“ („YouMMe“) se odziva na ta povpraševanja. V konzorciju organizacij iz Avstrija, Bulgarije, Grčije, Nemčije in Slovenije, ter v sodelovanju s predstavniki politike, skupnosti in sami starši, vsi deležniki skupaj razvijamo digitalno spletno posvetovalnico, v obliki spletne aplikacije.
Tako bodo dostopni poučni videoposnetki v petih jezikih, ki obravnavajo kritično razmišljanje o odnosu z posameznimi in ponujajo konkretne in aktualne vsebine v zvezi z mediji in medijskem izobraževanju. Na spletni strani se nahajajo delovna gradiva, zbirka vprašanj in odgovorov, kakor tudi mesečna okrogla miza strokovnjakov. Države partnerice organizirajo tudi prireditve za multiplikatorje in zaključni simpozij v Gradcu.
Projekt: Erasmus+
Akcija: Strateška partnerstva
Naziv: education @home mehrsprachiger – digitaler Elternratgeber in Medienerziehungsfragen in Form einer webbasierten APP
Slovenski naziv: izobraževanje @doma, večjezična – digitalna posvetovalnica za starše pri vzgoji in izobraževanju medijskih vsebin v obliki spletne aplikacije
Kratica: @home
Številka projekta: 2018-1-DE02-KA204-005033
Trajanje: 24 mesecev
Začetek-konec: 1.10.2018 – 30.9.2020
Koordinator projekta: Recht in Europa e.V.
Spletna stran projekta: www.youmme.eu
- EDUCOMMART
- UCHEBNA RABOTILNITSA EVROPA SDRUZHENIE
- Stiftung Medien-und Onlinesucht
- PCO-Poklicni center Obala
- Österreichische Gesellschaft für Kinderphilosophie
This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Word Based Training
Word Based Training
Usposabljanje na delovnem mestu – proces uspešnega prehoda na trg dela
Erasmus+
V evropskih državah so vzpostavili različne programe usposabljanja na delovnem mestu v šolah in programih poklicnega usposabljanja, s tem pa izboljšali povezanost med teoretičnim znanjem in pridobljenimi praktičnimi izkušnjami. Takšni pristopi so posebej vzpodbudni za učence, katerim večji izziv predstavlja nadgrajevanje praktičnih spretnosti in sposobnosti, kot pa pridobivanje teoretičnega znanja.
Vsesplošno znano je, da je v prehod na trg dela po zaključku šolanja v državah z vzpostavljenim integriranim usposabljanjem na delovnem mestu v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter vzpostavljenim sistemom pripravništva mnogo bolj uspešen. Pristopi se razlikujejo med posameznimi državami. Kljub različnim nacionalnim okvirom, pa je vsem skupen izziv učinkovitega združevanja teoretičnega pridobivanja znanja in praktičnega usposabljanja ter zagotavljanje učnega uspeha pri depriviligiranih mladostnikih.
Cilj projekta je raziskati in preučiti različne pristope usposabljanja na delovnem mestu v evropskih državah ter izpostaviti najboljše pristope in primere dobrih praks. Glavni namen je poiskati uspešne primere ali strategije premagovanja ovir za oblikovanje trajnostnega uspeha pri vzpostavitvi učinkovite integracije depriviligiranih mladostnikov na trg dela.
Projekt: Erasmus+
Akcija: Strateška partnerstva
Naziv: Work-based training – in the school-to-work transition process
Slovenski naziv: Usposabljanje na delovnem mestu – proces uspešnega prehoda na trg dela
Kratica: WBT
Številka projekta: 2015-1-DE02-KA202-002447
Trajanje: 24 mesecev
Začetek-konec: 1.9.2015 – 31.8.2017
Koordinator projekta: Zentrum für Integration und Bildung
Spletna stran projekta: www.workbasedtraining.eu
- Anziani e non solo / Italija
- Esprominho / Portugalska
- RZPSP Pleven / Bolgarija
- PCO - Poklicni center Obala / Slovenija
- CFL / Švedska
- Hermes / Malta
- Liceul Tehnologic Braila / Romunija
- Afyonkarahisar Mesleki ve Teknik AnadoluLisesi / Turčija
This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Mauern / Zidovi
Mauern / Zidovi
Eurepe for Citizens / Civil society projects
Mauern / Zidovi
Mauern / Zidovi
Eurepe for Citizens / Civil society projects
Zgodovina Evrope ima pomemben mejnik: padec Berlinskega zidu 9. novembra 1989. 30 let pozneje svoboda in človekove pravice, demokracija in pravna država ne morejo biti samoumevne. »Samo« 42 % prebivalstva v Turingiji (Thüringen – Nemčija) meni, da je demokracija najboljša oblika vladavine (Allenbach). MAUERN zato želi s svojimi dejavnostmi aktivno vključiti državljane, absorbirati njihova razočaranja, prisluhniti njihovemu skepticizmu do Evrope in jih navdušiti nad Evropo: z mladimi državljani v šolah, s študenti, s takratnimi očividci in s politiki. Z mednarodnimi konferencami v Jeni, Granadi (ES), Izoli (SI) in Temišvaru (RO) naj se doseže več razumevanja državljanov za EU in različne zgodovine njenih držav članic ter poskuša razstaviti »nove zidove«. . V vsakem mestu bodo dejavnosti in predvsem debate imele različne poudarke:
- V Jeni se razpravlja o premiku v desno.
- V Granadi o vprašanju “neodvisnosti” posameznih regij in držav.
- V Izoli o “NOVEM ZIDU” in rasizmu (priseljenski kulturi).
- V Temišvaru, Evropski prestolnici kulture 2021, o “Novem zidu” – korpuciji, ki je del vsakdana v Romuniji.
Skozi esejistične delavnice lahko državljani poimenujejo svoje »zidove« in napišejo svoje »vizije« svoje Evrope (inovativna metoda). Instalacija izkušenj s svojimi raznolikimi dejavnostmi ponuja sodobne pogovore s pričami in dialog občanov z župani na javnih mestih. Ponedeljkove demonstracije spodbujajo ljudi k dejavnemu sodelovanju v današnji Evropi. Na mednarodnih konferencah bodo razpravljali o vprašanjih populizma, rasizma in ksenofobije. Gre za oblikovanje prihodnosti Evrope. Mladi državljani (preko šol) pripravljajo in aktivno vodijo te razprave. V totalitarnih režimih demokracija in svoboda nista imeli vrednosti. Izmenjava pri MAUERN-u v Vzhodni Evropi je še toliko bolj pomembna. MAUERN bo v svojih dejavnostih vodil medkulturni dialog. Impulzni dokument bo povzel želje državljanov do politike.
Glavni cilj projekta je povečanje razmišljanja o dogajanju v Evropi. Kaj vpliva na naš vsakdanjik in kako Evropa preko njenih mehanizmov poskuša njenim državljanom in državljankam pomagati te izzive čim bolj učinkovito in kakovostno premagati. Zidovi, ki jih srečujemo širom evrope so lahko zelo različni, zaradi tega je tudi pomembno, da se:
- O njih spregovori,
- Z njimi sooča,
- Išče rešitve za boljši jutri.
Projekt: Europe für citizens
Akcija: Civil society projects
Naziv: Neue mauern überwinden
Slovenski naziv:Premostimo nove zidove
Kratica: Mauern
Številka projekta: 610923-CITIZ-1-2019-2-DE-CITIZ-NT
Trajanje: 36 mesecev
Začetek-konec: 1.9.2019 – 1.6.2021 (podaljšan do: 1.6.2022 zaradi COVID-a)
Koordinator projekta:Recht in Europa EV
Spletna stran projekta: www.new-walls-broken.eu/
- Recht in Europa EV, Nemčija
- PCO – Poklicni center Obala, Slovenija
- FRG Timisoara - Fundatia romano-germana de pregetire si perfectionare profesio, Romunija
- AIFED - Asociacion de innovacion formaciony empleo para el Desarrollo, Španija
Ta projekt je financiran s podporo Evropske komisije. Ta publikacija [sporočilo] odraža samo stališča avtorja in Komisija ne more biti odgovorna za kakršno koli uporabo informacij, ki jih vsebuje.